Vernes, 18 Xaneiro, 2019
CONFERENCIA FCO. XAVIER CASTRO PEREZ

Conferencia de D. Francisco Xavier Castro Pérez sobre “A historia da alimentación en Galicia”

Francisco Xavier Castro é Catedrático de Historia Contemporánea da Universidade de Santiago. Acumula unha ampla experiencia docente e investigadora levada a cabo en universidades e centros de estudos de Francia e Estados Unidos.

Entre as súas publicacións destacan: “Ou galeguismo na encrucillada republicana” (1983), “A lume manso. Estudos sobre historia social da alimentación” (1998), “Ayunos e yantares: Usos e costumes na historia da alimentación” (2001), así como numerosos artigos en libros colectivos e revistas especializadas sobre a alimentación.

É membro da rede de investigadores europeos especializados en historia da alimentación (do Institut Europeen D'Histoire de L'Alimentation). Imparte cursos sobre a cultura e cata do viño e desempeñou o traballo de asesor histórico en varios proxectos audiovisuais (As leis de Celavella, A cociña atlántica).

No Salón de Actos do CIFP Compostela déronse cita preto de 200 alumnos do centro para asistir a unha conferencia sobre a historia da gastronomía de Galicia, acto que durante uns oitenta minutos mantivo atentos e expectantes a todos os asistentes pois o tema prometía, e así foi, D. Xavier Castro fixo un amplo percorrido sobre as costumes e hábitos alimenticios ao longo da historia en Galicia, dende a zona da costa ao interior, incidindo nos alimentos e bebidas máis tradicionais como a castaña, a pataca, o porco, os peixes, os mariscos, o bacallau e as sardiñas, os viños. Tamén da importancia que tiveron as cociñeiras na maridaxe combinatoria entre diferentes alimentos (lacón con grelos por exemplo), non faltando o comentario sobre a influencia da igrexa nas costumes e dietas obrigadas polas crenzas relixiosas.

Esta actividade atópase no programa da coordinación do equipo de dinamización da lingua galega, quen en colaboración coa xefatura do departamento de dinamización de idiomas, coordinaron o acto.